Lansare de carte: un instrument extrem de util pentru profesori
- Scris de Administrator
- Publicat în Actualitatea
Cartea ,,Ghid metodic privind utilizarea tehnologiilor digitale în procesul instructiv-educativ”, lansată pe piață în data de 17 aprilie 2025, de Editura Thea, reprezintă un instrument de lucru neprețuit pentru profesorii de pe toate nivelurile de învățământ.
,,Cartea de față constituie un ghid metodic destinat cadrelor didactice din învățământul preuniversitar care doresc să-și îmbunătățească demersul pedagogic prin însușirea de bune practici cu privire la formarea de competențe digitale ale elevilor.
Colectivul de autori a urmărit, prin realizarea lucrărilor, să surprindă aspecte care sunt esențiale în procesul de digitalizare a învățământului. S-au subliniat experiențe valoroase acumulate în ultimii ani și s-au analizat tendințe din educație cu privire la folosirea tehnologiilor digitale în procesul de predare-învățare-evaluare.”, a subliniat Alina Johnson-Pop, inițiatoarea proiectului.
Realizarea cărții a fost coordonată de: Alina Johnson-Pop, Monica Mărgărit- Bărăitaru și Niculina Stănculescu.
Autorii care au scris lucrările din ghidul metodic profesează în sisteme educaționale din Spania, Franța, Republica Moldova sau în diverse zone ale României. Cei 34 de profesori au realizat 26 de lucrări. Printre aceștia se numără un consilier superior din Ministerul Educației și Cercetării din România, trei directori de școală, 12 metodiști, patru profesori universitari, doi inspectori școlari care au abordat tema digitalizării din numeroase perspective, prin prisma experienței pe care au avut-o în calitate de specialiști în educație.
Ilustrația grafică a copertelor a fost realizată de jurnalistul Emil Pop, în stilul picturilor celebrului artist austriac Gustav Klimt.
Titlurile lucrărilor publicate în carte:
1. Marcela Vîlcu- conferențiar universitar doctor - Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă”- Chișinău- Republica Moldova- Tema: ,,Dictarea, ca activitate didactică de formare a unor noțiuni gramaticale în clasele primare”;
2. Cristina Bostan- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială Nr. 179 din București - Tema: ,,Editorul Livresq: Inovație în crearea resurselor educaționale digitale”;
3. Eugenia Zamfir- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială Nr. 12 ,,Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Constanța- Tema: ,,Aplicații multimedia și rolul lor în formarea competenței digitale a elevilor din ciclul primar”;
4. Irina Panait și Anca Malea- profesoare pentru învățământul primar- Școala Gimnazială Nr. 79 din București- Tema: ,,Metode creative folosite în dezvoltarea competențelor STEAM”;
5. Lăcrimioara Parasca- profesor pentru învățământul primar, director- Școala Gimnazială Nr. 3. Vicovu de Sus, Suceava- Tema: ,,Softul educațional- mijloc de predare- învățare- evaluare la Limba și literatura română”;
6. Elena Butnariu- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială Verești, Suceava- Tema: ,,Demersul didactic sincron și asincron în predarea on-line”;
7. Theodora Michel - profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,Uruguay” din București, metodist ISMB și profesor Cătălina Olaru, director- Școala Gimnazială ,,Uruguay” din București - Tema: ,,Învățământul primar în era digitală: o nouă perspectivă asupra educației”,
8. Crina Niță și Mihaela Florescu, profesoare pentru învățământul primar- Școala Gimnazială Nr. 79 din București- Tema: ,,Utilizarea educației STEAM în clasele primare- O abordare completă pentru dezvoltarea abilităților de comunicare”;
9. Mihaela Angelescu- profesor L.C.C.R. (învățământ primar)- Colegio de Educación Infantil y Primaría ,,José María del Moral”- Tomelloso (Ciudad Real) și Colegio de Educación Infantil y Primaría ,,Nuestra Señora del Carmen”- Valencia, Spain- Tema: ,,Instrumente tehnico-educaționale ale secolului al XXI- lea: consolidarea abilităților digitale ale profesorilor pentru predare- învățare- evaluare”
10. Niculina Stănculescu, inspector școlar pentru învățământul primar- Inspectoratul Școlar din Sectorul 1 al Capitalei și Elena Vurtejanu- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială Nr. 179 din București - Tema: ,,Nearpod- experiențe de învățare activă pentru elevi”;
11. Cleopatra Mihăilescu și Eleonora Bacargiu- profesoare pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,Vasile Alecsandri” din București, metodiste ISMB- Tema: ,,Revista micilor exploratori”;
12. Alina Johnson-Pop- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,Nicolae Titulescu” din București, metodist ISMB- Tema: ,,Competențe digitale în educație”;
13. Oana Dîrlău- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,Ion Heliade Rădulescu” din București și Daniela Dragomir, director- Școala Gimnazială ,,Ion Heliade Rădulescu” din București - ,,Digitalizarea, parte integrantă a procesului de predare-învățare-evaluare”;
14. Gianina Gheorghevici- profesor de chimie- Școala Gimnazială ,,Nicolae Titulescu” din București- Tema: ,,Experimentul de laborator și corelarea lui cu alte metode”
15. Victoria Toader- profesor pentru învățământul primar- Liceul Teoretic ,,Nicolae Iorga” din București, metodist ISMB- Tema: ,,Digitalizare în voluntariatul educațional”;
16. Loredana Racea- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,Pia Brătianu” din București, metodist ISMB - Tema: ,,Digitalizarea în învățământul primar- un pas important către modernizarea educației”;
17. Ionela- Victorița Nedelcu- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,Herăstrău” din București, metodist ISMB - Tema: ,,Video Ant”;
18. Nicoleta Gîdea și Violeta Chiper, profesoare pentru învățământul primar- Școala Gimnazială „Titu Maiorescu” din București, metodiste ISMB -Tema: ,,Digitalizarea în educație, beneficii și provocări”
19. Monica Mărgărit- Bărăitaru- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,I. G. Duca” din București- Tema: ,,Impactul metodelor moderne în procesul instructiv-educativ”;
20. Lucia Jalba- profesor documentarist și în Educaţie media - Collège ,,Julles Lagneau”- Metz, Franța, Tema: ,,Educație media în școală: un proiect podcast, în clasă, pe tema fericirii”;
21. Valentina Costea- profesor pentru învățământul primar- Școala Gimnazială ,,Pia Brătianu”, Sector 1, București, România, metodist ISMB- Tema: ,,Nativii digitali”;
22. Aliona Zgardan- Crudu- conferențiar universitar doctor în Filologie- Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă”- Chișinău- Republica Moldova și Olga Boz- conferențiar universitar doctor în Filologie- Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă”- Chișinău- Republica Moldova- Tema: ,,Importanța textului multimodal pentru formarea competenței de comunicare la elevii din clasele primare”;
23. Mădălina Tomescu- profesor universitar doctor- Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Universitatea Creștină ,,Dimitrie Cantemir”, profesor doctor- Școala Gimnazială ,,Herăstrău”, Sector 1, București, România - Tema: Protejarea datelor, în contextul ecosistemului digital, în școala românească;
24. Nicoleta Trăistaru- profesor- Economic. Administrativ. Poștă- Colegiul Economic ,,Costin C. Kirițescu”, inspector școlar pentru învățământul primar, Inspectoratul Școlar- Sectorul 6, București, România, Tema: Avantajele digitalizării în educație- perspective strategice pentru sistemul preuniversitar românesc”;
25. Cristina Enăchescu- profesor de Limba și literatura română, dir. adjunct- Liceul Teoretic ,,Eugen Lovinescu”, sector 6, București, Tema: ,,Digitalizarea în educație- o necesitate reală în evaluarea examenului de Bacalaureat la Limba și literatura română”;
26. Radu Dascălu- consilier superior, Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare - Ministerul Educației și Cercetării, București, România, Tema: ,,Digitalizarea în lecțiile de Educație civică și Educație socială”.
Articole înrudite
Articole recente - Administrator
- Primăria Municipiului București: licitație pentru șapte microbuze electrice
- Prof. univ. dr. Mircea Miclea: ,, Dacă punem întrebări pertinente, putem să ne folosim de inteligența artificială cu succes”
- SIMPOZION: DIGITALIZAREA CONTINUĂ. METODE ȘI MIJLOACE MODERNE DE PREDARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR
- VIDEO. Două cărți indispensabile pentru elevii care susțin Evaluarea Națională în 2024
- Lansarea rezultatelor Studiului Internațional privind Educația Civică și pentru Cetățenie I.C.C.S. 2022